Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

TANAH BAJA KELUARAN SHAH SOIL BUKAN SEKADAR TANAH BIASA DAN TANAH BAJA SUPERGROW MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH KESUBURAN TANAH

Alhamdulillah, 

Setelah hampir setahun setengah merasai hidup rumah sendiri tanpa menyewa. Hanya Allah sahaja yang mengetahui betapa lapangnya perasaan kami.

Kecil atau besar rumah yang ada. Kami tetap bersyukur. Kerana selepas tinggal dalam 2 bulan lebih siapa sangka semua rakyat Malaysia diarahkan PKP. 

semasa baru pindah, pelbagai pokok yang suami tanam antaranya pokok mangga,durian, petai, kelapa. Manakala, saya pula lebih memikirkan pokok tanaman yang dapat membantu saya dalam urusan memasak antaranya limau purut, kunyit,daun kesum, limau kasturi, lada hitam dll. Sempat juga saya membeli bunga matahari awal Januari 2020. Alhamdulillah, dapatlah menikmati bunga matahari yang cantik berseri sepanjang PKP 

Sejujurnya, saya minat berkebun. Sejak kecil semasa bersekolah rendah, saya adalah orang pertama yang akan mengangkat tangan jika mak mahu ke kebun. Masih ingat lagi mak menanam keladi, keledek di kebun. Gigih mak bercucuk tanam walaupun ketika mak sarat mengandung. 

Bab ilmu tanaman memang sangat kurang . Lagi-lagi bab baja dan  racun. Kalau setakat tanam pokok, rasanya semua orang boleh buat. Bab yang saya sedih kalau lepas tanam pokok, tumbesarannya agak tidak memberangsangkan saya terus merujuk kepada suami. Diam-diam suami akan beri baja. Banyak hal yang saya tanya kepada suami bab baja, racun serangga . Di samping itu juga, saya saya juga ada membuat pembacaan di internet supaya saya dapat memahami lebih mendalam. Saya juga ada membeli buku cara menanam tomato, kelebihan herba DLL. 

Jadi untuk meneruskan usaha mencantikkan rumah dengan pokok yang subur. Disamping saya dapat menuai untuk dijadikan masakan kami sekeluarga.

Sehingga saya ditakdirkan bertemu dengan SHAH SOIL. Dengan menggunakan tanah keluaran SHAH SOIL, Saya tidak bersusah payah untuk memikirkan tanah dan baja untuk tanaman sayuran saya kerana dengan menggunakan tanah SHAH SOIL, anda tidak perlu baja selama 2 bulan.. Tanaman yang ditanam juga akan nampak membesar dengan baik.







Berikut adalah penerangan lanjut mengenai tanah SHAH SOIL "Bukan Sekadar Tanah Biasa"

✔️Formula baru dipertingkatkan

✔️pH 6-7! 

✔️Campuran Sempurna dengan lebih kandungan Mendapan Sawit, lebih NUTRIEN, lebih SUBUR. 

✔️25% LEBIH banyak (sebelum ini 10kg). Sangat Berbaloi! 

Jaminan Kualiti PALING BAIK dalam kelas harga yang sama.

✔️Formula Tanah Shah Soil 

 ➡️Tanah hitam mendapan sawit
Tandan kosong sawit bakar (lebih nutrien dari sekam bakar)
➡️ Topsoil
➡️ Kompos Tumbuhan
➡️Tanah Gambut

✔️Harga RM15
✔️Berat +/- 12kg

===========================

Berikut adalah penerangan lanjut 




Tanah Baja Supergrow

✔️Harga RM10 
✔️Berat 5kg
✔️Baja lengkap untuk pokok tanaman yang agak besar seperti pokok durian, pokok nangka, petai , mangga dan sebagainya.

✔️Cara menggunakan sangat mudah, hanya letakkan sedikit di atas tanah yang sedia ada. 
✔️Bahan kandungan untuk penghasilan Tanah Baja Supergrow:
➡️Cocopeat 
➡️Top Soil
➡️Mendapan sawit ( Black Soil)
➡️ Baja Kompos 

Dan yang lebih menggembirakan adalah kandungan
baja kompos dalam Supergrow adalah 4 kali ganda lebih. 

Cubalah dulu untuk melihat hasilnya.

Saya sendiri sebagai pengguna dan agent kepada Shah Soil sangat berpuasa hati bila melihat pokok cili berbuah lebat, pokok keledek membesar dengan baik, daun peria yang pada mulanya kecil semakin membesar, pokok timun sudah mula subur dan berbuah.












Saya juga menggunakan Shah Soil bukan sekadar tanah biasa untuk menyemai sayuran, Alhamdulilah hasilnya sangat menggembirakan hati.

Bagi yang berminat untuk mencuba, anda boleh hubungi saya , WhatsApp lebih mudah ditalian 019-2229255. Lokasi Kg. jawa, Batu 18, Hulu Langat. Boleh tanyakan dulu untuk temujanji membeli tanah baja SHAH SOIL. Kalau call biasanya susah berjawab kerana biasa berkongsi dengan anak-anak.

untuk yang jauh jangan risau boleh order terus di shopee kami TANAH BAJA SHAH SOIL & TANAH SUPERGROW


Post a Comment

0 Comments